måndag 2 augusti 2010

Kära kompisar på besök igen

De här sista veckorna har varit oslagbara. Trots att den tropiska sommarvärmen försvann ungefär samtidigt som min semester tog slut har de här veckorna knappt kännts som om jag jobbat. De har varit toppen! Jag har förstås jobbat, men det har inte alls känts betungande. Jag har varit en vecka i hemtjänsten i Grillby och jag har varit på boendet en vecka. Dock bytte jag pass hit och dit så det slutade med att jag bara jobbade två nätter och i lördags förmiddag. jag tappade en del timmar, så dem måste jag försöka kompensera någonstans. Jag vet inte hur riktigt, men en natt någongång kanske.

Det oslagbara ligger dock inte i arbetet. Utan att vi har haft så himla mysiga goa vänner här två helger i rad. Jag skrev i ett inlägg förra veckan att Öa-borna Ann-Britt och Bengt var här förra helgen. Denna helg var det Helena och Anders från skånska Dalby som tittade in. Så roligt!!! Precis som med A-B & B så har jag inte sett de här kära skåningarna på evigheters evighet heller. Självklart blev det godsaker på grillen igen, och diverse god dricka i glasen. I lördags kväll ... söndags morse kanske jag ska säga ... surrade vi tills klockan var nästan tre och Pär och Anders lyckades nästan göra ett lik av en stor flaska Jägermeister (huuuaaa). När vi såsmåningom kvicknade till igår så pass att vi kunde köra bil igen åkte Helena och jag till Skäggesta/Grillby och kikade på loppisen. Några småroliga saker hittade vi, till och med jag som inte är något stort fan av just loppisar. Mitt på dagen idag for de vidare mot vidare äventyr i Stockholm. Jag hoppas de överlevde det hemska regnandet.

Igår fyllde käraste maken Pär år också. De flesta barnen kom hit på förmiddagen och fikade och åt hembakad kladdkaka som duktiga Amelie gjort (eftersom den tänkta köpetårtan inte gick att ordna på grund av lite väl sent intag av rusdrycker kvällen innan). Trevligt förstås, och Pär fick sitt förråd av ljudböcker påfyllt.

Lördagen var också en stor dag för Lucas. Det var dags att åka på scoutläger. Pär fick skjutsa in honom till resecentrum (jag jobbade) där scoutbussen till Tiveden skulle plocka upp ett gäng enköpingsbarn och ledare. Lägret är enormt, över 1000 barn om jag är rätt informerad och från hela Sverige och några andra länder som U.S.A. Idag har de stackarna haft regn, precis som vi, men det ser ut som om de ska slippa resten av veckan. Ingen värme direkt kanske, men det gör ju inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar