onsdag 11 augusti 2010

Monovision

Så har jag äntligen masat mig iväg till en optiker. Glasögon har jag nog inte använt på sisådär 15 år eller så. Men jag borde. Det ÄR jobbigt när jag till exempel är ute och kör där jag inte hittar och måste läsa på skyltar, jag måste komma lite för nära innan jag helt säkert ser vad det står på dem. Den mycket trevliga optikern konstaterade att jag var ett typeexempel på en person som kör med monovision. Det betyder att mitt ena öga i stort sett är helt bortkopplat, jag använder bara ett av dem aktivt. Jag är närsynt på båda, men det är riktigt illa på vänster. Nu ska det bli ändring på det, nya nätta glasögon är beställda och eftersom man får två par tog jag ett par solbrillor med styrka också. Perfekt! Inom två veckor borde jag ha dem.

Återfallsglasögonorm, blir vad jag kan kalla mig då ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar