tisdag 31 augusti 2010

En härlig helg i Knäred

I lördags hoppade jag in i min lilla blå bil och 51 mil senare stannade jag den utanför det lilla hotell/pensionatet Freden i Knäred. Där blev jag glatt och vänligt mottagen av härliga Tina. Hon är kalenderflicka och dessutom den som driver nämnda hotell. I baren satt redan vår fotograf Kenneth och snart anslöt sig även Mona A. Vi hade en himla trevlig kväll med mycket prat och skoj. Vi fick också nöjet att umgås lite med några av Knäreds glada (i hatten) invånare :o)

Efter en skön natts sömn, frukost och promenad (där vi beundrade den forsande Lagan) anslöt sig Cilla, Marie och Camilla till sällskapet. Vi hade vårt första årsmöte och bildade officiellt den ideella föreningen KALENDERHJÄLPEN!!! Jihoooo! Nu finns vi verkligen. Vet ni vad?! Vi har så många förhandsbeställningar nu att vi räknar med en upplaga på åtminstone 2000 kalendrar. Det är fantastiskt!

Ja, sedan blev det 51 mil norrut vilket tog knappa sex timmar, och så var jag hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar