söndag 8 augusti 2010

Scouten

Igår kom Lucas äntligen hem igen :o) En vecka går fort, men kan kännas rätt lång när barnen inte är hemma som de brukar. Jag har saknat honom väldigt, det har varit så underligt tyst här hemma. Ingen TV som står på HELA dagarna vare sig någon sitter där och ser på den eller inte (eftersom det absolut inte går att komma ihåg att stänga av den när man går därifrån) och samma sak med den stora stationära datorn i samma rum. Den med den där fläkten som brusar och susar högt och störande. Därtill inget tjafsande syskon emellan, retandes och småbrottandes så fort de kommer mindre än fem meter från varandra. Men nu är allt precis som vanligt igen och det är riktigt skönt! Jag tror han saknat oss också, för jag fick faktiskt en försynt liten kram redan vid bussen när han skuttade ur den (mycket snabb, så ingen skulle se).

Tydligen har de haft väldigt roligt under sin vecka. Trots att jag vet att de fått en del regn på sig har jag inte hört honom klaga om något. Allt var roligt! Han har lärt sig paddla canadensare, fått prova på varmsmide och mycket mycket mer. Dräkten jag sydde av ett par plädar från IKEA var han också nöjd med.

Nu är precis allt han hade med sig i tvätten eftersom det luktar kraftig vedrök om sakerna. Ryggsäcken får fortsätta lukta, den går inte in. Däremot var det lite onödigt av mig att tvätta ficklampan. Den låg kvar i botten av sovsäcken tillsammans med en massa godispapper och en veckas förbrukning av kalsonger. Tänkte ju inte jag på att tömma ur ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar