onsdag 28 juli 2010

Trevliga gäster

Klockan är halv ett mitt på dagen. Jag sitter här med mitt "morgonkaffe" eftersom jag nästan nyss har klivit upp. Känner mig jätteseg. Jag har jobbat två nätter på raken nu, och jag är inte riktigt van med nattarbete och har därför inga riktigt bra sovvanor när jag någon gång gör det. Men strunt samma, nu är jag ledig till på lördag förmiddag. Jag hinner bli pigg till dess.

I helgen hade vi världens bästa Öa-människor här på besök. Härliga Ann-Britt och Bengt med sina tre yngsta. Det var så himla roligt att ses och träffas igen. Ann-Britt har jag inte träffat sedan vi var till Barcelona förra våren! Och Bengt; ännu längre sedan. Nu blev det en avslappnad helg med mat i massor, vin, prat, bio och lite kortspel. Det var lite tråkigt när de rullade iväg i måndags, men nu får det inte ta så här lång tid igen till vi träffas.

Helgen som kommer blir inte sämre den. Då kommer det Lunda-bor istället. Helena och Anders kommer och ska boa in sig i vår husvagn. Och kanske tittar några gotlänningar förbi också. Då blir det nog mer mat och vin ska ni se :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar