onsdag 7 juli 2010

Big time shopping

Eller, nja ... Några större mängder kanske det inte var,och inte riktigt vad vi i första hand sökte. Det viktigaste numero 1 och stort A var att hitta ett par snygga trevliga byxor till sonen inför vår äldsta dotters bröllopsmiddag som ska gå av stapeln på lördag. Finns inte! Det finns coola byxor, justa byxor, roliga byxor, sköna byxor men inga som passar till snyggt på kalas. Inte i vanliga butiker på Hälla i alla fall. KappAhl brukar kunna ha sådant, men det ekade lika tomt där. Nu verkar det bli riktigt varmt på lördag också så Lucas får ta de fina shorts vi köpte till skolavslutningen. Så får det bli.

För övrigt blev det lite bra-att-ha-saker på IKEA, varsitt par ridbyxor till mig och Amelie från Glada hästen i spiltan, Hööks bidrog med reflexväst och tuggsko till Becky, Djurmagasinet med nytt lysrör till akvariet och ett par småprylar till, på SkoAugust blev det ett par riktigt sköna och snygga sandaler till mig, hos Fridolf fick Pär ett par stiliga byxor (med tanke på lördagen) och sedan var vi klara.

Det som var det värsta med allt var att jag insåg att jag var tvungen att gå upp i storlek 44 för att ridbyxorna skulle sitta skönt i midjan. Mina lår är normalsmala så där sitter de lite slappt. Dotterns 36:or sitter som gjutna och hon blev hur snygg som helst. Buhuhuhu... (säger jag som fram till för kanske fem år sedan aldrig köpt kläder större än 38).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar