fredag 16 juli 2010

Sista semesterdagen

Min semester lider obönhörligen mot sitt slut. Det känns tragiskt, jag har ångest nästan. Det gick så fort, vart tog alla dagar vägen?? Vad gjorde vi av dem?

Inte har jag eller familjen gjort så speciellt mycket alls. Vi var på Parken Zoo i Eskilstuna en dag, vi har firat ett barnbarns ettårsdag, vi har festat med det vackra brudparet Annethe och John, vi har köpt en liten hund och jag har sytt och sytt på min och hästens kostym till fotograferingen till Kalenderprojektet. Och blivit fotad i en grustäkt. Däremellan har jag mest tillbringat i en solstol, åtminstone de stunder jag inte producerat blåsor i händerna på vattenpumpen :o)

Jag som egentligen hade tänkt ordna ett litet hönshus och bygga en hönsgård. Jag misstänker att värmen satte käppar i hjulet för mig där, jag har inte orkat dra igång ett så stort projekt. Det får jag ta en annan gång helt enkelt. Och någon resa blev det inte heller, men där var det vår hopplösa bil som tyckte vi skulle placera pengarna vi hade på den istället.

Egentligen känns det inte som någon dålig grej att åka till jobbet på måndag, helt ok faktiskt. Det är bara det att jag kommer att sakna mina sköna lata dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar