måndag 21 september 2009

Skäl för sitt namn...

Mmmm, det gör min blogg just för tillfället. Jag erkänner att jag är en periodare. Vad gäller att skriva alltså, tro inget annat ;o)

Har ni sett Kommissarien och havet? Jag har sett början på de två avsnitt som hittills gått. Varför det bara blivit så ska jag förklara. Jag har hört talas om att filmerna ska visas i höst och verkligen sett fram emot det, skyhöga förväntningar förstås eftersom jag verkligen gillar böckerna de här filmerna bygger på (inte en sommar utan minst ett par gotlandsdeckare). Alltså bänkade jag mig framför TV-apparaten förra söndagen, jag hade till och med i god tid programmerat vår Boxer att spela in ifall jag av någon anledning skulle missa. Den första stora besvikelsen kom när de bytt namn på Anders Knutas! (Varför??) Den följdes av flera, och när jag efter en stund insåg att det irriterande, som jag först inte riktigt kunde sätta fingret på, var att talet var riktigt dåligt dubbat stängde jag av. Jag gav gårdagens avsnitt samma chans, men nej... det var för uselt. Det blir inte fler försök. Produktionen är ett helgerån!!!

I lördagskväll blev det annan film för mig och Pär. Flickan som lekte med elden gick på Saga. Vi såg Män som hatar kvinnor i våras också. Riktigt lika kanonbra var inte denna, men det är en helt annan typ av story, dessutom utan ett riktigt slut. Det är en cliffhanger och nu väntar vi ivrigt på sista delen. För, så klart, var den bra! Fantastiska skådisar, högt tempo och en spännande story. Jag har läst böckerna och ofta blir man ju besviken i sådana fall, men inte här. Visst har de bantat lite för att det ska rymmas på några timmars film, men storyn är inte förvanskad alls. Rekommenderas!

Så, nu har jag tre långa arbetsdagar framför mig innan jag får lite ledigt innan jag ska jobba helg.

1 kommentar:

  1. Håller med dig fullständigt, Suss! Jag har börjat och titta två söndagar i rad, men pallade inte med och titta på så jäkla dåligt med ljudet.

    Kram
    Ann-britt på öa

    SvaraRadera