tisdag 15 september 2009

Hösttrött

Jag är inne i en period nu när jag är så jättetrött hela tiden nästan. Eller rättare; jag sover som en stock på natten (och det är ju faktiskt bara bra) men är vansinnigt trött och seg när jag kliver upp ändå. Kroppen vill absolut inte vakna. På kvällarna gillar jag att sitta och läsa en stund men ögonlocken far igen redan vid tiosnåret. Dessutom, är det arbetsdag och jag jobbar heldag (vilket jag oftast gör) så har jag en timmes rast som jag brukar ligga och slumra. Jag funderar på om jag brukar bli så här framåt höstarna. Kanske är det så, inte kommer jag ihåg hur det var ens förra året! På sommaren, när det är ljust och underbart minskar mitt sömnbehov uppenbart. Säkert sover jag ett par, tre timmar mer nu.

När jag väl kommit igång på morgonen är jag pigg och igång, likadant under eftermiddagarna. Så jag ska väl inte klaga. Och är det dagar som den idag, med sol och riktigt härlig värme, då känns det ju kalas förstås. Jag var in till stan på ett informationsmöte (jobbrelaterat) under eftermiddagen och plockade sedan upp Amelie vid hennes skola. Väl hemma hjälpte jag lille sonen med lite läxor och slängde samtidigt i mig en rejäl macka. Efter det hämtade vi våra pållar och tog en fullkomligt ljuvlig skogstur. Ja, det var så skönt att rida omkring i den milda, klara och friska luften i den vackra skogen. En riktig nära-naturen-upplevelse!


4 kommentarer:

  1. Det ser faktiskt helt underbart ut.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Friheten med hästarna måste vara helt underbar!
    Tröttheten ja, usch, tala inte om den. Jag är också trött mest hela tiden, ja inte på dagarna, men kvällarna.. Gäsp!

    SvaraRadera
  4. Hallå tjejen! Vad kul att hitta dig, det var evigheter sen juuuuu! Hoppas du blir piggare snart! Kram

    SvaraRadera