tisdag 8 september 2009

Detta kallar jag svamp!



Jag fick syn på de här minst sagt gigantiska svamparna igår när jag rattade runt med min jobbarbil. Jag stannade tvärt förstås, jag var bara tvungen att ta bilder av dem eftersom jag aldrig sett så stora någon gång. Jag ställde en mapp av vanligt A4-format, som jag hade i bilen, intill svamparna för att ha något att jämföra storleken mot. Men jag tycker ändå inte att de ser så bjässiga ut på fotot som de verkligen är. Jag hade gärna plockat med mig åtminstone en av dem hem, men de står på privat mark, på en gårdsplan, så det vågade jag inte. Jag skulle tro att det är någon sorts röksvampar. Otroligt härliga att ta på var de också, alldeles lena och liksom stinna... som att klappa på en hård ballong fylld med vatten på något sätt.

Coolt!

1 kommentar:

  1. Vilka coola svampar! Du skulle satt foten bredvid och fotat, då kanske man hade sett storleken bättre. Men nu när man vet att det är ett A4 ark där så visst kan man förstå att de är enorma. Så spännande att se dem..:)

    SvaraRadera