tisdag 29 september 2009

Helt OK väder att fota lite

Jag har jobbat helg igen. Vi är tillbaka i jobb-varannan-helg-träsket igen. Det betyder att vi får färre lediga helger, naturligtvis, och det är tråkigt. Det känns som om det är jobbarhelg hela tiden. Det finns så klart fördelar också: arbetspassen på helgerna blir kortare, vi är lite mer personal och sammantaget blir det lite mer helg-OB i lönekuvertet. Men nääää, jag jobbar hellre som sjutton när jag väl ska och är ledig lite oftare. Nu är jag i alla fall ledig två dagar på raken, och det är inte heller så dumt.

Igår ringde Amelie från skolan på förmiddagen. Hon var jätteledsen och sjuk. Satt hos skolsköterskan med feber, ont i halsen, huvudet och i hela kroppen. Hon satt i soffan och frös så hon huttrade i söndagskväll så här kom kvittot på att hon var sjuk. Jag lämnade jobbet och for in och hämtade henne direkt. Hemma fick hon bädda ner sig under sin systers vakande öga och jag åkte till jobbet igen. Idag är hon faktiskt piggare. Undrar om det är den berömda grisen som är på besök hos oss? Den kan ju faktiskt göra snabbvisiter på det här sättet, man behöver inte bli så ruskigt sjuk. Ja, vem vet?
Höstvädret är fullkomligt strålande. När den värsta känslan av att jag inte skulle orka ta mig ur soffan på hela dagen gått över lite tog jag min kamera med mig ut en stund. Eftersom jag ville passa på att titta över min häst lite, och gulle-gosa också förstås, så blev det några kort på honom och Amelies lilla Surris. En fin liten klöverblomma fastnade också på bild men tyvärr inte så mycket annat. Det är fint här där vi bor men inte så många träd som sprakar av färg. Då får jag åka iväg en bit och det har jag funderingar på att göra i morgon om solen fortsätter att glädja oss med sin närvaro.

Till slut petar jag med en bild på Lucas som jag tog för ett par veckor sedan. Det var en dag när regnet vräkte ner, den gossen är lite rolig för han älskar att vara ute i sådant väder. Det är han rätt ensam om i den här familjen :o) Den har jag lekt lite med i datorn, men det är svårt att få till snygga svart/vita foton. Den här blev jag skapligt nöjd med till slut.

1 kommentar: