onsdag 31 december 2008

Årets sista vecka

Här har jag inte skrivit mycket alls under en vecka.

Julen kom och blev riktigt bra. Vi köpte väldigt lite julklappar i år. Barnen fick varsina två, som inte ens var speciellt dyra. De fick ju några fler var av syskon, mormor och morbröder också. Till oss vuxna provade vi med att köpa en universaljulklapp var som Amelie sedan lottade ut. Det funkade bra och jag tror inte att någon blev missnöjd med vad de hittade i paketen. Tvärtom. Själv fick jag en sjal som jag genast blev förtjust i. Den hade min kära mor köpt.

Jag har jobbat väldigt mycket under julhelgen. Det blir fina storhelgstillägg som kommer att komma väl till pass i Thailand. Över 5000 kronor, tjoho!

Nu är det nyårshelg och vi är hemma och tar det lugnt. Det blir bara Pär och jag plus de två små barnen. På nyårsmenyn står det grillad biff, potatisgratäng och diverse grönsakstillbehör. Det blir vin i glasen till mig och Pär och till barnen CubaCola. Senare har vi lite goda glassar, ost och kex att ta till.

Vi har stallet i kväll och i morgon bitti, det gäller att komma ihåg det. Det har blivit lite mer än vanligt nu när våra grannar njuter av livet i Australien. Det är de som brukar ge hästarna natthö till exempel, det lovade jag dem att jag skulle ansvara för nu medan de är borta. Det är riktigt mysigt att knalla upp dit på kvällarna i mörkret. Speciellt nu när det är vinter på riktigt. kallt och torrt. Och vitt!

Igår dök borsan Tommy upp här tillsammans med min kusin Christer. De hade varit nere på Hässlinge sjö och åkt skridskor. Äntligen har det börjat bli lite isar här och där. Mälaren har bara lite i kanterna ännu så där törs nog inte många vara, bara vissa tokar. Men Hässlinge sjö är grund och fryser alltid snabbt bara det blir lite kallt. Killarna som båda bor i Kungssängen passade på när Christer ändå skulle hämta sin nyinköpta, bara lite begagnade, SAAB på en bilfirma i Enköping.

13 dagar kvar till Take Off!!! Thailand för fjärde gången närmar sig. Det ska bli både underbart och konstigt tomt. Pär ska ju inte med. Han får stanna hemma och jobba medan jag åker med väninnan Helena och hennes båda barn. Amelie är lycklig att få åka med sin bästa kompis Felicia. Men jag kommer att sakna Pär jättemycket. Men det där tar jag i morgon, eller så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar