onsdag 3 december 2008

Några dagar

Onsdag morgon och sovmorgon. Det gillar jag. Barnen har blivit så duktiga på att ordna för sig sälva att jag oftast inte behöver kliva upp när de ska till skolan. Men idag så ringde Amelie från busshållplatsen nere i byn "Mamma, jag har glömt mina jumpabrallor, kom fort!!!" Så jag som låg näck i sängen slängde på mig ett par fleecelångkalsonger, gummistövlar och en stor jacka och stack ner med byxorna. Det är tur att ingen vet ibland :o)

Gårdagen kunde ha fått en ända med förskräckelse. Allt som vanligt, jobb och skola. Jag åkte in och hämtade Amelie, Felicia och Sara (de två sista är Amelies kompisar) och släppte av tjejerna vid stallet. Själv satt jag i godan ro i soffan medan de red och skulle just börja ordna med maten när min mobil ringde. Amelie ropar att jag ska skynda mig till padocken, Felicia har gjort illa sig. Jag tar bilen och kör dit och hittar en jätteledsen tjej som inte kan stödja på benet alls. Sara tar alla tre hästarna i knippa och Amelie och jag får in Felicia i bilen. Jag kör hem och Cecilia och jag får in tösen i huset och ringer efter hennes pappa. De åker till akuten men som tur var hade inget brutits utan det var bara en lättare muskelskada. Jag gissar att hon blivit trampad på vaden av ponnyn hon red.

Eftersom mitt matlagande istället blev mockning, hästskötsel och foderberedning, det Felicia skulle ha ordnat, blev det hämtpizza istället.

Globen i söndags. Jättekul!! Vi började i annexet, vi ville så gärna titta på alla roliga hästprylar men höll på att få panik i all trängsel. Fullständigt ofattbart hur trångt det var. Vi gjorde i alla fall ett par köp. Amelie ville så hemskt gärna ha ett skrittäcke i ull, ett brunt med gudlfärgade "rosetter" och paspoaler. Det var ett riktigt fyndpris på det. Ett guldfägat pannband fick herr Leo också och slutligen köpte vi en del reflexer men det hamnade på kontot "viktig utrustning".

Showen var toppen. Det mesta i alla fall. Stjärnornas hoppning med Bygglovs-Matte och Bonde-söker-fru-Peter i spetsen var höjdpunkten. Horse ball var en ny sport för mig, och det var verkligen häftigt. Gillar man tempot i en handbollsmatch i kombination med hästar så har man grejen. Det här skulle jag vilja se mer av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar