onsdag 17 december 2008

Nattjobb

Igår natt och den här, som kommer, jobbar jag natt. Allt beror på magsjuka, eller vinterkräksjuka som har har bildat sig en liten koloni bland boende och personal på mitt jobb. Utbrottet är rätt milt, det är inte så många som drabbats men för att hindra vidare smittspridning så har vi delat personalgruppen och i och med detta fungerar det inte att bara vara två nattpersonal som vi brukar ha. Jag och Kerstin anmälde oss frivilligt till ett par nätters extrapass mot ledigt resten av veckan. Det fick vi!

I dag sov jag hela sex timmar, vilket får vara rekord för mig efter att ha jobbat natt. Jag brukar ha lite svårt med det där. Det är lättare för de som har det i kroppen, som ofta/alltid jobbar nätter. Det känns alltså OK att gå tillbaka i kväll. Det är timmarna mellan två och fem som är segast, de är lååånga och dryga och man är gräsligt trött då.

Det känns inte heller helt fel med OB-tilläggen som hägrar på januarilönen, de fick sig en liten extra skjuts i rätt riktning tack vare några små calicivirus ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar