söndag 15 juni 2008

Sommarbörjan

Nu har barnen sommarlov! Det är härligt för dem, och nästan lika härligt för mig. Jag kan unna mig ungefär 15-20 minuter extra sovmorgon när jag ska upp och jobba eftersom jag inte behöver väcka några trögstartade ungar.

Lovet började rätt kyligt för dem, efter värmeböljan som varit ett par veckor har det verkligen känts kallt! Just nu, när jag sneglar ut genom mitt sovrumsfönster skiner solen igen, men jag tror det är lite svalt. Regn skulle behövas, det börjar redan bli brunt som i slutet av juli. Lite tråkigt, men det är ju så att det är bara att ta det som det är. Man kan ju inte göra ett skvatt åt saken. Och så vidare.... :o)

Snart har jag också semester! Det är sex arbetsdagar kvar, varav två nattpass. Det var ruskigt länge sedan jag jobbade natt, säkert 1½ år sedan. Men det kommer att gå bra och jag kan se fram emot 21 timmars storhelgs-OB!!!

Pär och barnen sticker till Gotland redan på torsdag, kvar hemma blir jag och Danielle som ska jobba. Pär och Cissi åker hem nästa söndag igen. Jag kommer att möta dem i hamnen i Visby och få bilen av Pär. Och en kram kan jag nog få för sedan ses vi inte på fjorton dagar! Ja, så är det Milda också... henne ska jag ha med mig på båten... må Gud vare med mig :o/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar