måndag 2 juni 2008

Något annat

Idag tänkte jag försöka skriva om nååågot annat än hästar :o) Det är ju lite så att man blir en aning insnöad på det som känns roligt och nytt för tillfället. Ni vet, ungefär som nykära 17-åringar ;o)

Vad ska jag skriva om då? Det blir nog bara lite blarr. Solen kanske, för tänk vad jag är lycklig över solen och värmen. Den grå grå vintern gjorde mig så less, det kändes som om den aldrig någonsin skulle ta slut men nu.... ja, äntligen. Just nu sitter jag inomhus med datorn i knät i och för sig. Illa! Men tanken var att jag idag skulle skriva de två sista inlämningsuppgifterna jag har kvar att göra på min USKA-utbildning. Men jag kom av mig när min lärobok inte behagade ligga mitt framför ögonen på mig. Jag erkänner att jag inte letat heller, inte med någon större entusiasm i alla fall.

Men jag måste skärpa till mig lite där, för är det något jag längtar efter är det ju det att vara klar med det där, att inte ha det hängande över mig längre så att jag kan känna att min tid är fri.

Idag börjar jag jobba halv tolv, det är den långa kvällsturen det. Det är skönt att ta det lite lugnt innan dess. Ska strax värma lite rester av pizzan jag och dottern D fixade igår. Det blir lagom lunch det, och hemlagad pizza är så himla gott.

Lille sonen var på scouthajk i helgen. Igår eftermiddag hämtade vi honom på lägerplatsen efter avslutningen. Med tanke på vilket humör han var på då så misstänker jag att han varken ätit, druckit eller sovit klokt på ett dygn. Själv påstod han att de inte fått något alls att äta på heeela tiden.. tror vi på det??? :o) Väl hemma slocknade gossen på soffan direkt.

Som det märks, inget nytt under solen egentligen. Ha det gott, den som möjligen läst mina tråkiga rader *fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar