måndag 23 juni 2008

Sommar på Gotland, numera online

Nu är det äntligen SEMESTER! Efterlängtat måste jag säga för tröttheten började sätta klorna i mig. Men nu så, nu ska vi bara vila och ta det lugnt. Här på Gotland gör vi inte så mycket att vi förtar oss på något sätt. Den största nyheten i vårt stilla lunk här på campingen är att numera är vi online här också. Denna lilla tvål ska hålla oss update. Bra eller dåligt? Ja, både och förstås.. jag gillar ju min dator och gillar att ha koll i forum, och det är skoj att kunna skicka blogginlägg, Amelie vill lägga upp bilder på sin bilddagbok och man kan enkelt sköta bankärenden och så. Men... det ÄR en viss stress att alltid kunna gå till datorn... man väljer att koppla upp sig och sitta här istället för att bara sitta och läsa en skön bok. Ah, nu har jag valt detta och jag ska försöka att inte bli sittande här dagarna i ända. Bara om det regnar.........
Ja, när jag kom ner till husvagnen i går eftermiddag var de här rosorna på bordet i förtältet. Först trodde jag att det var maken, men se det var det inte. Jag började misstänka att han varit och slarvat när han varit själv här med barnen under midsommarhelgen. Nej det var Maran som ställt in dem när hon åkt hem till stan fick jag veta, och de är så fina :o)

1 kommentar:

  1. Åh, vad härligt med semester, Suss!
    Liiite avundsjuk är jag allt:-
    Jag pratade med Maran igår, åhh vad härligt och höra gotlänska, fast ibland är det svårt och förstå:-
    Ha det alldeles underbart, skoj att du är uppkopplad! Förväntar mig många fina bilder och inlägg.
    ann-britt

    SvaraRadera