tisdag 13 maj 2014

Kopparberg

Igår blev det en roadtrip till Kopparberg tillsammans med Biggan, pappas sambo. Det var en bit att köra genom tråkig skog, men där skogen öppnar sig är det små oaser, vackra sjöar och forsande bäckar och åar. Vi körde förbi många ställen där jag gärna skulle ha stannat till för en stunds fotvandring och picknick med familj och hundar. Väl framme så hade vi ganska gott om tid innan vi skulle träffa den som skulle visa oss lägenheterna så vi hann köra runt lite och titta på centrum. Vi kunde konstatera att det mesta av det man behöver finns; Ica, apotek, vårdcentral, bensin, pizzerior och systembolag.

Vi såg på tre lägenheter, alla i lugna trevliga områden. En av dem var verkligen fantastiskt fin och fräsch. Trevlig utsikt från fönstren, en trappa upp, möjligt att ha egen tvättmaskin och lagom stor. Nu ska Biggan tänka på saken någon dag, men som jag sa till henne: Är det någon av de här som försvinner snabbt så är det den. Hon får till i morgon på sig, sedan ringer jag upp henne! Hon bara får inte låta den här chansen gå henne förbi, då blir varken jag eller bror min glad. Eftersom hon har så svårt att ordna något själv så snälla. Men jag är orolig ...
Följ min blogg med Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar