torsdag 8 maj 2014

Hjälper "tanterna" idag

Gråmulen men en himla behaglig dag faktiskt! Det gråmulna i kombo med ett rätt ihållande duggregn är en jättebra ursäkt att inte göra så många knop. Lite lugn och ro skadar sällan i ett liv där det allt som oftast är ganska uppbokat. Ingen dag är trots det helt sysslolös och några väldigt bra saker har checkats av från listan av must do's. Mamma behövde en ny dator så vi träffades på Elgiganten där jag hjälpte henne att hitta en liten fin en. Det blev en Acer Chromebook som jag tycker är ett enklare system än Windows 8 för en som är lite osäker på datorer. Jag hjälpte henne att komma igång hemma, över lite kaffe och wienerbröd, så nu kan hon kika på sin Facebook, läsa Aftonbladet, fixa bankärenden och maila. Allt hon behöver i stort sett.

Det andra som gjorts idag är i och för sig något som sker över tid. Det har ju med pappa, hans hus, hans sambo Biggan och allt där runtomkring. I måndags träffade Tommy (min bror) och jag en mäklare och vi gick runt i huset och tittade på vad som behöver göras med det före fotografering och visning. Vi pratade med Biggan om hur det går med att finna en lägenhet, men hon är uppgiven och initiativlös. Hon vet inte hur hon ska hitta något, i både Bålsta och Enköping är det kö och på flera andra orter där hon också hört sig för. Nora bland annat där hon känner en del folk. Tommy och jag frågade om hon ville ha hjälp av oss och det tackade hon ja till.

Tja, det tog mig inte mer än någon dag att vaska fram ett helt knippe lediga tvåor i Kopparberg som ligger hyfsat nära Nora. Efter några samtal fram och tillbaka så blev det idag bestämt att jag tar med mig henne på måndag och vi åker och tittar på i alla fall fyra stycken olika. Kopparberg är så vitt jag vet en trevlig liten ort, det mesta man behöver finns. Bostadsområdena tycks vara mysiga i naturnära omgivningar. Hoppas det går bra nu. Jag håller tummarna!
Följ min blogg med Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar