måndag 26 maj 2014

Hundutställningar och studentbal

Nu har några helger passerat sedan sista uppdateringen. Vilka fantastiska veckor det varit. Det mesta har, som vanligt, gått i hundarnas tecken. Förra helgen var det Svenska bullmastiffklubbens rasspecial på Herrfallet utanför Arboga. Vi blev åtta tjejer med åtta bullar och en liten frallabebis som delade på två stora stugor. Det här blir ganska detaljlöst, men sammanfattningsvis så blev det en av mina underbaraste helger på väldigt länge. Det var total avkoppling på alla plan. Jag bara njöt, allt var faktiskt perfekt: sällskapet, vädret, utställningen, omgivningen och som grädde på kakan firade jag min födelsedag där också. Och visst tänkte jag på sina barn och barnbarn och att jag liksom snuvade dem på tårta och kaffe, men jag tror inte de tagit illa upp på något sätt. Det är så mycket annat att fira i vår också så vi ses i alla fall titt som tätt.


Jag och lilla Pillan, Bäbis fick jag hjälp att visa av snälla och duktiga Malin Amneryd. Jag kunde ju inte gärna springa med två hundar samtidig :) Letar bland bilder på Faceboook, men kan inte hitta någon fast jag vet att ska finnas någonstans..

Samma kväll samlades ett gäng nere vid Hjälmaren och grillade, vilken magiskt underbar kväll! Vännerna Annica och Priscilla fnissar åt något och en okänd man ser väldigt skeptisk ut till vad vi pysslar med där vid grillgallret. 

Så blev det lördag en gång till och nu var det dags för de blivande studenternas bal på Ekolsunds slott

Amelie och Vigg

Min vackra prinsessa på bal

Sista rapporten blir från igår, en fantastisk dag i Österbybruk där SKK arrangerade utställning. Pila och Nelly fick följa med dit och där var det underbart många fina vänner. Annica kom och hejade på oss med Nisse som åskådare. Pär fotade flitigt så det finns massor av bilder på både mig och våra hundar och på vännerna. Strålande väder och bara mysigt!!


Very good till Pila med finfin kritik trots det, det är det här med grovleken. Och Nelly, min lilla foderflicka, kammade hem BIR valp med en kritik som får en att se rosa moln och rosor.

På Bigganfronten ... vi håller tummarna. Det har blivit lite krångel och bök, men hoppet finns att allt löser sig till det bästa, och det ganska snart och snabbt. Vi behöver få ett avslut på hela alltihopat. Vi vill henne allt det bästa, jag och mina bröder, men hon är jagsvag och initiativlös. Jag vill slippa det här snart, och brorsorna också. Vi jobbar för att vi under juni månad ska ha gjort allt det tunga och jobbiga gjort. Men hela tiden så är känslan att vi inte vågar hoppas för mycket förrän allt verkligen är klart.

Följ min blogg med Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar