onsdag 18 december 2013

Flyttbestyr

Nu har Cecilia flyttat! Hon tjänade nog alla gånger 20 vuxenpoäng på det. Dock ska hon sova här hemma i natt eftersom hon ska jobba i morgon, och efteråt ta hem sin systers barn som hon ska passa några timmar. Men just nu är hon i sitt nya hem och skruvar IKEA-möbler för fullt *s* Själv känner jag mig väldigt duktig som lyckats koppla till släpvagnen vi hyrt (hm, nästan själv .. ska erkänna att mackkillen fick komma ut och hjälpa till när jag inte lyckades låsa kulhandsken). Men att jag sedan lyckades vända hela ekipaget hemma här på gården med bara några omtagningar gör mig stolt, haha. Värre var det på gården där alla kartonger och prylar skulle lossas. Jag hade nog trott att jag skulle kunna köra runt där med släp utan problem, men jag missbedömde det, det var för snävt och för många stenbumlingar i hörnen. Vi fick helt enkelt koppla loss och handvända vagnen. Den här gången fick jag i alla fall ner låsningen på kulan själv! Goooood!


På IKEA gick det bättre, där finns generösa lastzooner och gott om plats överallt så där slapp jag använda backläget över huvud taget, tack tack för det!

Idag kom Bullmastiffbladet, årets sista. Stolt matte konstaterar att båda bullehundarna är på listan här, inte med många poäng kanske, men de står här!!
Mina vid de små röda pilarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar