tisdag 3 december 2013

Bland annat en pizza

Jag sitter vid mitt köksbord och dricker en kopp grönt te, det är gott med citrussmak .. en favorit. Läskar fint efter den stora stadiga pizzan Cissi bjöd mig på idag, vi åt faktiskt ute!! Vågen, det gör jag ungefär aldrig :) Men hon bjöd för att hon var glad, och det var hon för att jag hade skjutsat henne in till Fjärilsstigen så att hon kunde mäta lite i lägenheten hon snart ska flytta till.

När vi är ute och kör så spanar vi hela tiden, min jobbarkompis Maria efterlyser sin sons svarta schäfer Ralf. Han försvann från Fjärdhundratrakten förra lördagen och han har synts till på några platser efter det, men ingen har fått komma honom nära. Det verkar som han vill hem men inte riktigt får till det. I fredags hade Maria ögonkontakt med honom vid Ullunda (precis i Enköpings utkant, kanske 1½ mil från platsen han försvann), men han kom inte fram. Så frustrerande ... Det är i vilket fall helt otroligt hur det här sprider sig, framför allt på Facebook. Och hur helt okända människor kommer långväga för att hjälpa till att söka och med annan hjälp, fantastiskt! Jag hoppas Ralf snart är hemma hos sin familj!

Den här lilla stackars styvmorsviolen hittade jag här utanför igår. Arma lilla krake som försöker leva i december, det kan aldrig gå väl. Men söt är den och så länge det är plusgrader ska den väl hänga med.

Igår gick nästan hela dagen åt till att sitta och plottra med en hemsida. Hux flux blev jag webmaster också. Så nu är jag inte bara redaktör för bolonkaklubbens medlemsblad, jag fick hemsidan också. Den var påbörjad, men eftersom jag inte alls fattade hur den tidigare webmastern hade byggt sidorna började jag om från början. Än är jag inte klar, men en god bit på väg och jag är glad och nöjd, tycker den ser fin ut.

Till slut en liten bild på hur det kan gå när en liten liten hund tror att lövtunn is på decimeterdjup vattenpöl går att springa över.

Som synes; Det gick sådär :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar