tisdag 17 juli 2012

Semester

Igår började min semester. Minsann efterlängtat, några veckors slappa och vila är verkligen på sin plats. Vi får se vad vi ska fylla dagarna med. De första veckorna här blir det mest att sköta liten valp, hon behöver växa till sig en liten, liten aning och bli riktigt trygg med oss innan vi släpar ut henne på större äventyr. Sola och bada i poolen skulle man ju kunna ägna sig åt, men himlen envisas med att se ut så här mest hela tiden. Och poolen måste få nya slangar, tiden och solen har tagit ut sin rätt och de springer läck hela tiden! Jag blir tvungen att fara iväg till Västerås den här veckan för pumpen går inte att köra. Gör jag det trycker den ut vatten hela tiden, det ser bara ut att sippra lite men det är verkligen mängder som försvinner. Eller så tar pumpen luft istället. Detta blir alltså veckans projekt.

Idag kommer mamma på fika, Pila ska presenteras (hon vet nog faktiskt inte ens att vi köpt valp, haha) och så ska vi planera lite för hur vi ska lägga upp ett kommande kalas för fina släkten (jag har fyllt 50 och hon fyller 70 i september). Min bror har en perfekt stor altan under tak så vi tänkte hålla till där. Perfekt eftersom sommarvädret i år är som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar