onsdag 18 juli 2012

Återseende

Idag hände i alla fall lite roligt, trots åska och regn och så.

Once up on a time så jobbade jag på Posten, från det jag var 18 år och nio år framåt i Bålsta och sedan tio år i Enköping. Ja, mellan alla barn förstås. I Bålsta jobbade också min mamma ända fram till sin pension för några år sedan. Hon har hållit kontakt med ett helt gäng av sina gamla jobbarkompisar, de brukar träffas och äta eller fika då och då. Ibland har de åkt på kryssningar eller andra utflykter.

Idag hade några av dem bestämt att äta lunch i Bålsta och sedan åka hem till Pia, som har en pensionärskuvös och dricka kaffe. Pia är i min ålder och är ledig just nu. Just därför undrade mor min om jag ville komma med. Och visst, kunde ju vara kul. Och det blev det verkligen!! Kerstin och Pia har jag som hastigast sett sedan jag slutade i Bålsta, men Maggie har jag inte sett på 23 år! Men lika skitkul för det :) De som inte skulle köra bil fick sig, som synes på bilden av mor min, lite god likör. Vi blev sittande i timmar hos Pia och pratet tog liksom aldrig slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar