fredag 13 april 2012

Dagar i april

Nu är det sådär igen, att jag bloggar nästan inte alls. Det går i vågor det där, inte så mycket att göra något åt.

Livet puttrar på och det händer rätt lagom mycket eller lite. Vi väntar tålmodigt på vårt sjätte barnbarn och jag gissar att Danielle och Adam också väntar, fast en aning mindre tålmodigt. Jag vet ju själv hur less man brukar vara på slutet. Den 24 april är datumet de har fått så i princip kan lilla bebben dyka upp när som helst. Sedan kommer vi inte att behöva vänta så hemskt länge till på nummer sju för i början av juli är det dags för Michaela och Calle.

Påsken är över den liksom bara försvann innan den hann komma. Det är lite skönt med denna högtid, det är inte en massa måsten som måste måstas som det är till jul. En kvast med björkris med några fjädrar och lite annat krafs i så är det klart. Helt i min smak. I år var det vår tur att hysa släkten på annandagen, kusin Carina och jag turas om. Jag tror att vi blev drygt 20 personer hemma hos oss, och då var varken Annethe eller Michaela här med sina familjer. Jag lånade ett par bord på jobbet och vips fick alla plats att sitta. Det är alltid så himla kul att träffa alla mostrar/morbröder och kussifiner!!

Ledig dag idag, jag har passat på att damma av min lilla häst, vi tog en sväng i paddocken. jag tycker det är så himla skönt när jag kan få vara ensam där någon gång ibland, man gör vad man vill och när man vill. Visserligen brukar Leo drabbas av svår separationsångest från sina polers när han inte ser dem, men idag var han så himla duktig. Ridningen gick så bra att jag nästan satt och grinade på hästryggen. Haha, så där fjantig kan jag bli ibland. Efteråt när jag mockat och körde ut en av kärrorna på dyngstacken kom en sädesärla farande, den första jag sett i vår och sådant blir jag också glad av!

Just det här att vara ensam ibland, det är så himla skönt. Jag lever ju så att det nästan alltid, alltid är folk runt mig och så vill jag ha det. Men för det så behöver jag vara helt själv. Som idag då, när jag fixade stallet; in med lurarna i öronen och på med Spotify. Sedan kan jag gå där för mig själv och sjunga falskare än en kråka och snyfta till låtar med sorgliga texter (undrar om jag lider av en aning PMS idag). Jag hoppas inte grannens dräng hörde mig, han var oroväckande nära fick jag se strax efter ett lätt pinsamt ögonblick när jag klämt i lite extra till en riktigt bra låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar