söndag 4 december 2011

PaintShop Pro X4

När de flesta andra älskar Photoshop är jag istället en stor fan av ett annat bildbehandlingsprogram. PaintShop! En gång i tiden när det här med datorer var alldeles nytt för mig satt jag mycket och mailade med en tjej, vi gav varandra tips och annat om datorerna. Så småningom började vi prata på ICQ (jag minns än hur jag satt och fnissade varje gång det lilla programmet sa hohoo). Den här tjejen och jag låg på ungefär samma nivå vad gällde datakunnandet, och vi var lika vetgiriga och nyfikna. Vi har fortfarande kontakt minsann, för det är nämligen ingen annan än min goda vän Maran jag pratar om. Det är så vi en gång lärde känna varandra :o)

Leo
Hur som helst och tillbaka till ämnet. Av henne fick jag ett par disketter med posten med PaintShop och så blev jag fast. Det har blivit så illa att jag inte ens klarar av att jobba i svenska versioner av sådana här program, jag är så inlärd med de engelska kommando-orden. Nu har jag varit utan en tid (freeware är inte längre lika free) och jag har hankat mig fram med Picasa. Det funkar ju för det vardagliga, men lockar inte till att lattja med bilder.

Igår drog jag hem en testversion, 30 dagars provversion. Sedan köper jag den, jag är käääääär! Den här bilden ska föreställa min lilla häst, jag har fått olika bud på vad han liknar nu: zombie och dinosaurie, haha. Jag tycker det blev coolt! Älskar att leka och göra dramatiska effekter.

Nu ska vi strax åka på födelsedagskalas. Mer om det senare.

1 kommentar:

  1. Ja den bilden blev häftig. Han ser mysig ut, spec mulen:-) /nettan

    SvaraRadera