tisdag 20 december 2011

Dan före dan, före dan, före ...

Julen närmar sig med stormsteg, det är tisdag idag och på lördag är det dags. Eftersom jag inte har en aning än om jag får igenom min semester på julafton, och det är fler i familjen som inte har möjlighet att ses den dagen ordnade vi en liten minijulafton i söndags. Alla barnen, barnbarnen och min mamma var här. Två av tjejernas pojkvänner fattades; den ena jobbade och den andra hade match (hockey). Det betyder att vi var 17 personer och två hundar runt bordet. Snacka om att familjen börjar bli stor, vi behöver definitivt ett större köksbord nu.

All julmat utom skinkan fanns och mormor/mormorsmor hade med sig julklappar till alla som inte fyllt 18. Det blev himla mysigt och stökigt. Vet ni föresten att en skiva leksandsknäcke i händerna på en ettåring ganska snabbt förvandlas till ett brödsmuletäcke som täcker ett helt vardagsrumsgolv? Jag lovar att det gör det!

Idag börjar jag jobba klockan tolv, om en kvart alltså. Måste avrunda med andra ord och bilder får jag lägga till senare. Men jag har hunnit göra av med de 1200 kronor jag får i barnbidrag på ingredienser till alla julgotter (det räckte till lite hästfoder och mat till småfåglarna också) som ska produceras hemma i vårt kök i morgon. Danielle & Adam kommer och så de tre som bor hemma, det blir nog effektivt. Pär och jag planerar att dra till Västerås under tiden för att ordna julklappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar