söndag 20 april 2008

En söndag april

Sådär!
Nu var ännu en stallvecka över! Och det är skönt. I och för sig är det inte så hemskt betungande men ett passande är det. Måndag-torsdag ska sex hästar ställas in i stallet på kvällen, det är allt. Fredag nästan likadant men då ska de nattfodras också, vilket tar cirka fem minuter. Lördag och söndag är det jobbiga, då ska hästarna morgonfodras, tas ut, boxarna mockas ur och strös upp, mat göras i ordning, på kvällen ska de in och sedan nattfodras. Denna procedur upprepas var åttonde vecka.

Om åtta veckor går hästarna på sommarbete så det här var sista gången för säsongen. Jippie!

Och så var det mockningen i går då ;o) Det gick inte så bra, efter att ha tillbringat fredagkvällen hos kompisen H var jag extremt extremt trött igår. Tack och lov för mina snälla duktiga fina tjejer Danielle och Cecilia som fixade hela stallet tillsammans med Amelie. Puss!!

I morse var jag piggare, så jag, maken och lilla A fixade stallsysslorna på en dryg timme. Där efter skjutsade vi sonen till scoutstugan i Enköping och han åkte till Busborgen i Västerås med dem och hade en helkul busdag. Maken och jag åkte också till Västerås, för att hämta min lagade telefon som för andra gången var inlämnad för samma fel. Efter att ha hämtat ut den strosade vi lite på IKEA och några andra affärer. En timme senare stannade vi vid Pizza Hut som strax skulle öppna. Medan vi väntade passade jag på att fixa lite med telefonen, med resultatet att den låste sig. IGEN!!! Det var för att den ständigt, alltid och jämt gjorde så den varit på lagning. Vi åkte raka vägen och lämnade in den igen. Suck.

Resten av dagen har vi varit ute i solen och myspyst i det härliga vädret. Vilken dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar