söndag 27 april 2008

Blot

Så heter boken jag "läser" just nu. Den är skriven av Håkan Östlundh och precis som det mesta jag läser är det en kriminalroman. Älskar sådant! Just den här är den fjärde boken i samma serie och platsen för de bestialiska morden är Gotland. Det verkar vara ett jäkla ställe att bo på (Marie Jungstedt, Anna Jansson) precis som Skåne. Mord tycks vara en vanlig hobby.

Det är kul när man känner igen miljöerna där allt utspelar sig. I den här springer de runt på Hemse en hel del. I boken Pojke Försvunnen (AJ) skedde mycket av det hemska på samma kyrkogård där massor av mina släktingar finns begravda.

"Läser" skrev jag. Jag lyssnar. Jag kör för tillfället mycket som e-böcker. Det ärbilligt och smidigt, man har alltid böcker till hands. Och det är så rogivande att ligga på sängen och lyssna på en bra berättelse. Alldeles för skönt, för jag somnar ofta... tappar bort mig och vet knappt vad som hänt i hela kapitel. Men konstigt nog har jag bra grepp om vad storyn går ut på i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar