fredag 14 mars 2008

Fredag är skönt

Ja, speciellt som jag har en ledig fredag också. För en gångs skull tänker jag inte göra så mycket, det brukar vara en himla massa flängande och farande, saker som måste ordnas på ledig tid. Idag blir det bara två barn som ska till tandläkaren.

Och så kanske jag ska ta och göra slag i saken och städa av vår veranda.

Jag börjar bli allvarligt nervös för de här mattläggarna som lovade att höra av sig i mitten av denna vecka och lägga in nytt hallgolv. Maken ska jag jaga dem på telefon idag. Vi som ska ha hela släkten på middag här på påskdagen, och det är påsk om en vecka!!!! Det räcker med att vår gård ser ut som den gör, det får vi överleva, men inne kan det få vara skapligt när vi ska ha gäster. Nu är de här människorna både överseende och trevliga, men JAG vill ju ha någorlunda fint!

Idag har jag träningsvärk i båda armarna. Bara lite. Vi hade vikarie på ridlektionen igår och hon körde riktigt hårt med oss. Dessutom är pållen Josefine en dam som gärna drar ner huvudet så jag fick slita lite med henne. Dumt, det finns bättre sätt men jag är för orutinerad ännu. Jag spänner mig också när jag galopperar, men känner att det blir bättre och bättre ju mer jag övar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar