söndag 19 januari 2014

Två trevligheter

Igår var jag ledig fast jag skulle ha jobbat, tid mot tid så jag slappa ta semester som jag egentligen hade planerat. Det känns verkligen toppen att slippa slösa semesterdagar!


En himla trevlig träff på Härjarö med bullegänget. Vi var faktiskt ovanligt många som sågs i det helt otroligt vackra vintervädret. Det kunde verkligen inte ha varit bättre med sol, runt åtta minusgrader, vindstilla och fluffig snö. Hundar och ungar, lägereld, korvgrilling, kaffe och mackor. Fast vi började nyttigt med en några kilometer lång promenad runt udden, vi travade ända ut över stock och sten i lagom tempo. En toppendag!


På kvällen sågs ett annat gäng, jobbarkompisar från förr och nu. Ja, ett par av våra pensionärer och en tjej som slutade i höstas var med, och kanske 20 till. Vi firade av vår Ingrid som ska börja på en ny arbetsplats inne i stan och lämnar oss stackare ute på Trögden. Lite sorgligt! Jag åt gott i alla fall, lammytterfilé med potatisgratäng och vitlökssky, och efterrätt blev det! Friterad camembert med varma hjortron och vaniljglass. Otroligt gott. Men sparsamt och klokt hade jag bilen med och åkte hem nykter och i tid. Jag ska strax åka och jobba och ville hinna med att sätta lite gipsskivor nu på förmiddagen innan. Det hann vi!  


1 kommentar:

  1. WOW vilken energiknippe DU är - hur hinner du allt !!!
    Alltid med ett leende på läpparna och vänligt ord att säga.
    kram är så tacksam för att jag lärt känna dig
    kram Annica m. "grabbarna"

    SvaraRadera