måndag 3 februari 2014

Pulled pork

Igår försökte jag ladda upp en bild till bloggen med hjälp av mobilen men det ville visst inte funka den här gången. Det var den här lite gråtråkiga bilden på vår kvällsmat. Bilden må vara trist men maten var otroligt god! Har ni inte provat att laga pulled pork förr så gör det. Sex timmar i ugnen tog det men det var det väl värt. Vi åt det tillsammans med coleslaw, pitabröd och grillad majs och till och med vår kräsna Lucas tyckte det var kanongott :)


Annars puttrar dagarna på, det är hundar och hästar. Vi målar och tapetserar lite (det går sakta på lediga stunder) och så måste man jobba också. Jag hade planer på att åka och hälsa på pappas sambo förra veckan men hon mådde inte bra, något influensaaktigt, så jag kanske tar det någon av dagarna jag är ledig den här veckan istället. Jag hoppas hon piggat på sig.

Hundarna är för övrigt överdrivet jobbiga just nu, i alla fall bullmastifferna. Båda löper, de brukar synka varandra, och av någon anledning är de lite oklara över sina könstillhörigheter just nu. Suck! Vi är tvungna att stänga in dem i olika rum över nätterna för det bara "rumlas och bumpas" annars. Puckon ;) Jag som hade tänkt åka på ringträning med Pillan på onsdag kväll, men får ta en av valparna istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar