fredag 3 januari 2014

Nytt år, men inte så mycket nytt i övrigt

Nu är det inte bara julen som är över, utan hela år 2013. Helt plötsligt ska man lära sig skriva 2014, eller bara -14, på allt möjligt och precis som alla andra år tar det lite tid innan det sitter. Men det där ger sig *s*

Gråvädret håller i sig, vintern lyser med sin frånvaro och det är plusgrader dygnet runt, vecka ut och vecka in. Gissar att jag kommer att få äta upp det där, för rätt som det är smäller det väl till och blir rena Sibirien här. Vi får se, jag hoppas på lite lagom vinter jag.

Nyårshelgen firade jag med att jobba mest hela tiden. Jag var i alla fall ledig nyårsaftons kväll och Pär, Lucas och jag firade den helt stilla med lite oxfilé med klyftpotatis och Lucas egenkomponerade pannacotta smaksatt med gröna grodor. Riktigt gott!

Annica med bullarna
Självklart cirklar tiden i övrigt runt alla hundarna, har man så många som vi så är det ju självklart att stor del av fritiden går åt till just dem. I söndags fick vi finbesök då Pilla-vovven fick sin pappa på besök. Snygga Nisse och hans bästa matte Annica var här och vi gick en lång promenad och avslutade med fika och en himla massa roligt babblande. Hundägandet har det goda med sig att bekantskapskretsen vuxit, och bland dem har det dykt upp några som blivit riktigt goda vänner. Det är verkligen härligt med livet!!

Jag tog med mig Amelie och Lucas på bio igår kväll. Vi såg Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Det blev väldigt lyckat, den passade oss alla och vi fick många goda skratt. Se den och gå glad ut ur salongen! Skådisarna är verkligen klockrena i sina roller och jag som läst boken tycker att storyn visserligen är lite förenklad (så klart) men följer originalet bra. Jag läser förresten Jonas Jonassons nya bok just nu; Analfabeten som kunde räkna. Den är ännu bättre tycker jag.

I övrigt har jag andra val, svåra val ... vilken tapet ska vi ha till vardagsrummet!? Viktiga saker att tänka på det också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar