fredag 5 augusti 2011

Sammanfattningsvis

Min blogg verkar ha gått i ide, för trots att jag har semester och har all tid i världen att sitta här och skriva så blir det inget. Jag är så himla lat jag :o)

Ingenting gör vi just heller. Egentligen går vi bara hemma och skrotar. Låter dagarna komma och gå lite som dom vill. Fast alldeles sant är det ju inte. Första helgen av semestern var vi till Visingsö. Poolparty hos goaste vännerna Johansson, där herrn i huset, Bengt, passade på att fylla 55 också. Där blev vi kvar ett par dagar och bara hade det bra. Det är så himla gott för själen att träffa det här gänget!

Förra veckan hjälpte vi dotter nummer fyra, Cecilia, att flytta. Hon har kommit hem till oss igen och delar rum med syster Amelie nu. Tur att rummet är rätt stort. Cissi och hennes Jesper har haft en stor trea inne i Enköping och den har de inte haft råd att ha kvar. Det har inte funnits något annat val än att säga upp den och nu har de unga tu fått bli mambos igen. Jesper lär sova här då och då. Helt ok förstås. Men en sak säger jag bara, att flyttstäda en lägenhet med jättestora fönster i söderläge är inget jag rekommenderar när solen gassar och temperaturen ligger på sådär 27°C!

Lucas åkte på scoutläger i fredags morse. Klockan kvart över sex på morgonen lämnade vi honom vid järnvägsstationen i Enköping. Tåg mot Stockholm där de bytte och så småningom anlände de till Hässleholm. Lucas som är elva år är lite för ung än för att vara med på det stora World Scout Jamboree som pågår just nu, men de här halvstora kidsen har i stället något som kallas Camp in camp, mindre byar och de får besök från det stora lägret och de har själva också fått åka dit och vara en dag. Det är runt 40 000 scouter utspridda där i Skåneland just nu. Häftigt! Men jag fick ett spännande samtal från en av scoutledarna för ett par dagar sedan. Några barn hade grävt en "slaskgrop" dagen innan och fick upp en granat! Det blev så klart avspärrningar, polis och bombgrupp från Malmö innan det konstaterades att det var en attrapp från 40-talet.

I söndags var vi till Boglösa kyrka på barndop. Det var Livia som fick träffa prästen och lilla tjejen uppförde sig alldeles exemplariskt. Livia är dotter till Johanna som är mina barns kusin. Pärs brorsdotter alltså. Johanna är dessutom min arbetskamrat och till och från ridkompis. Livias pappa heter Marcus och storasyster Louise.

Pär fick tag på en gammal Volvo V70 som han fick för just inga pengar om vi tog den i befintligt skick. Skitig och vanskött men den har en dragkrok!!
Här på bilden har den fått nya däck och fälgar, det gjorde otroligt mycket för utseendet. Jag har dammsugit ur tio kilo hundhår i den, skrapat bort tusen fastkletade godisar och öst ur tolv kilo grus. Eller något. Nu i helgen ska vi byta oljan och lite annat småfix och sedan förhoppningsvis besikta den. Tanken är att den ska få jobba lite nästa helg.

Då ska nämligen Amelie och jag åka till Flen med våra hästar Leo och Rio. Där ska vi stråla samman med Elisabeth, Evelyn och Eva och rida en sväng på knappt två och en halv mil. Då kommer vi fram till en annan gård än den vi startade ifrån och där ska vi installera våra hästar för natten. Själva ska vi äta gott, trerätters, prata och surra och umgås. Där möter troligen Kat upp också. Nästa dag rider vi samma väg tillbaka till Flen och hem igen.

Sedan är min semester slut :o(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar