söndag 15 maj 2011

I min egen lilla värld

I morgon har barnen ledigt från skolan. Alla kommunens skolor är stängda, det är väl någon planeringsdag. Jag är som vanligt kvinnan med noll koll och kom på det här först idag eftersom Amelie envist påstod att hon skulle vara hemma i morgon. Efter en titt på läsårstiderna i Lucas kontaktbok såg jag att det stämde! Tur för grabben det, för annars hade jag motat upp honom i morgon. Jag skrev en liten rad på FB att jag (som vanligt) nästan klantat till det, och nyss skrev min granne ett privat P.M. och undrade snopet om hennes son också var ledig i morgon. Det är alltså inte bara jag som lever i en egen bubbla *fniss*

Både stilfullt och elegant!
Lucas bakade bullar igår så jag försökte bjuda hit alla hans systrar på fika idag. Tråkigt nog hade de flesta förhinder (typ jobb och sådant), men Annethe och Vidar tittade in. Alltid roligt att prata bajs med en femåring en stund :o)

För övrigt har vi inte gjort mycket alls här hemma i det Neveliuska hemmet. Ett ridpass bidde det, Amelie hade kameran med och tog massor att kort, och det blev ett par filmsnuttar också. En liten bild på hur stiliga vi är, min häst och jag, kan jag bjuda på. Men filmerna kräver mer mod att visa upp ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar