söndag 6 mars 2011

Visingsö

Ja, där har vi varit i helgen. Vi åkte i fredags eftermiddag och kom hem för några timmar sedan. På Visingsö finns kompisarna Ann-Britt och Bengt och vi som inte varit där på ett par år nu (hujedamej) fick se deras alldeles nybyggda villa. Ett helt fantastiskt hus med den vackraste utsikt över Vättern man kan tänka sig!

Vi var inte ensamma om idén att besöka dem i helgen. Helena och Anders från Dalby (i Skåne) anslöt till samma färja över från Gränna som vi bokat. Helena och jag har planerat det här länge nu, men det är inte lätt att få till en helg när alla kan samtidigt. Och döm om vår förvåning när också Maran och Stuxa från Visby dök upp igår eftermiddag. Tala om hakorna på bröstkorgen. Det hade Maran och Ann-Britt kokat ihop och inget sagt. Det är kul, med sådana här överraskningar. Nu skäms jag faktiskt lite, som inte ens lyssnat med Maran om de också kunde hänga med till Visingsö i helgen. Men dum som jag var trodde jag att de hade fullt upp med grabbarnas hockey. Som sagt, det skäms jag för ... kunde ju i alla fall ha frågat ...







Igår åkte vi ner till Näs längst ner på södra Öa. Vi traskade ut på isen, målet var att ta oss ut till kojorna som används av de som fiskar ute på isen. Så långt tog vi oss inte, det var en rejält blåsigt och dessutom var de flesta av oss rätt halskodda. En stor råk låg emellan också, och jag tror aldrig vi hade fått barnen att våga gå över spångarna. Vi gick ett stycke ändå, och klättrade sedan upp vid borgruinen. Vi åkte sedan till ett annat ställe på öns västsida. Där var det andra roliga isformationer.

Hur som helst. Vi har haft en hur härlig helg som helst. Goda vänner, mat och dryck, prat och skratt. Det kan inte bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar