tisdag 22 mars 2011

Mysig dag

Vilken härlig dag! Massor av plusgrader och massor av sol. Synd bara att blåser så. Men vad gör det när det är så varmt att jag kunnat ha ytterdörren på vid gavel hela eftermiddagen och det inte ens känns svalt inne. Nice! Dessvärre syns det hur fruktansvärt skitiga alla fönster är nu. Jag verkligen hatar att putsa fönster, det är tråkigt tråkigt tråkigt, och inte blir det bra heller. Nä, man kanske skulle kalla in släktens fönsterputsare. Gissar att han har rätt mycket inbokat så här års bara.

Ett par trista saker har hänt igen, tyvärr. Stallkompisen Madde var med i trafikolycka i går. En frontalkrock på 55:an, en 90-sträcka. hur skadad hon är vet jag inte än, men åh vad jag hoppas att det inte är så allvarligt. Det enda jag vet är hon (naturligtvis) är på Ackis. Det andra är min hovslagare Stefan som ringde och berättade att han inte kan komma nästa vecka, han har kapat av sig ett finger!!! Näää, jag bara ruskar på huvudet ... Blä för allt skit.

Men allt är inte dåligt. Jobbarkompisen Monica kom och fikade vid tvåtaget och hon hade bakat en jättegod ostekaka (så heter det på norsk, för Monica är just norska). Mums!! Och till helgen ska jag och några än så länge helt okända andra tanter åka till Rottneros i Värmland och hälsa på en annan tant. Tant Kat, hon bor i de värmländska skogarna med sina crabbet arabs och ett par fjordingar. Tantcamp kallar vi tilltaget, vi ska hjälpa Kat med lite av varje på hennes lilla gård. Och mycket prata, äta gott, dricka gott och massor av kaffe blir det säkert. Det kommer att bli spännande. En enda av de andra tanterna har jag träffat tidigare, det är augustibruden Mona i vår fina kalender. I övrigt blir det nya ansikten. Men vi har ju surrat på nätet rätt länge allihop, så det blir nog riktigt roligt.

Och vilken dag som helst ska vi, familjerna Ehn, Johansson, Stuxberg och Nevelius boka flyget till höstens storstadstripp. Resan kommer att vara en sådär tre till fem dagar (beroende på vilka dagar billiga Ryan flyger) och vi ska åka till Dublin och dricka Guinnes. Tjoho!! 

Dags att plocka ut laxen ur ugnen och äta lite. I min ensamhet. Pär jobbar, Amelie är i stallet och Lucas hos en kompis. Alla får ta mat när de dyker upp.

1 kommentar:

  1. och mysig att läsa din blogg, tycker jag.
    Lite trist att det inte blev något byte av kalender och galgar. Har du någon kvar? Sicka isf den tillmin dotter Hanna Kjellflo, Nygatan 4, 570 12 Landsbro inkl din adress och färgval på galgar så kommer det en bunt till dig.
    Vill så gärna ha en kalender när jag kommer hem. Kram Annika

    SvaraRadera