tisdag 18 december 2007

Social omsorg - avklarad

Sådär. Ännu en kurs avklarad. Var det kurs åtta eller nio jag plöjt igenom nu tro.. sak samma, det känns som om jag närmar mig vägs ände. Det är jätte- jätteskönt. Jag känner helt ärligt att jag egentligen kan allt det här redan, det är bara det att jag inte har den formella kompetensen att arbeta som USKA. Den reella har jag. Allt medicinsk har jag läst på universitet och allt som har mer med de sociala bitarna att göra är sådant jag lärt mig genom att ha arbetat i vården i några år nu.

Jag kan drabbas av någon slags känsla ibland, att jag fuskar mig igenom den här utbildningen. Jag köper böckerna, läser igenom dem från pärm till pärm en enda gång. Skriver inlämningsuppgifterna och mailar dem en och en. Det får gå en eller två veckor emellan varje. Går sedan och skriver provet efter en lämpligt lång tid. Får sedan hem en feed-back och ett betyg efter cirka två veckor. Betygen brukar hamna på VG eller MVG.

Jag gör ju inte det jag ska! Det är en massa lektioner medskickade, med massor av instuderingsfrågor. Dem tittar jag oftast inte på en gång... Jag känner mig som en bluff... Är man konstig eller????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar