torsdag 28 mars 2013

Staketprojektet går vidare

Idag är jag nästan ledig från jobbet, jag ska bara jobba 18,30-22,00 så plötsligt har jag jättemycket tid. När solen dessutom skiner och det är så gott som totalt vindstilla gjorde det till den perfekta dagen att elda. Jag vet inte hur många kubik slånbärsbuskar vi sågat bort, åtskilliga! Den lilla oansenliga risbuskebrasan fick snart upp värmen ordentligt och då var det bara att mata på. Trots att buskarna var så fuktiga så brann det bra och på ett par timmar var ALLT borta. Så otroligt skönt, nu är det bara en hög aska kvar.

Nu är det time att fixa lite mat, men jag hoppas Cecilia vill hjälpa till med det. Hon kommer strax hem från jobbet. Jag måste ner till stallet och mocka till lilla pälsluddehästen och så ska han och hans kompisar in för natten.

I morgon är det dags för familjen Jernberg att flytta. Synd bara att jag måste till jobbet vid halvfyra då, annars hade vi ställt till med lite flyttkalasmat till gänget som hjälper till. Nu får det bli enklare, vi försöker dra fram grillen och så får det bli korv & bröd i all enkelhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar