tisdag 26 mars 2013

Fynd

I förra inlägget skrev jag något om att vi ska ha upp staket runt tomten. för att få upp staketet har vi varit tvungna att röja bort en hel del buskar bakom huset, mest slånbär men också en del schersmin. Buskaget är enormt och slånbär har en tendens att breda ut sig enormt om det får hållas. Men vi har jobbat hårt när vi kunnat och nu är själva grovjobbet nästan klart. Marken är bar men frusen och det ligger mängder av prylar där som sitter fast ännu. När barnen var små, mest de två mellanflickorna tror jag, lekte de mycket i "gångar" i buskarna, det släpades helt säkert in en hel del, annat har blåst in förstås. Mest glassbunkar, bollar, små leksaker och annat skräp. Jag gick där och sparkade lite bland alla pinnar idag och se där! Ett fynd! Så precis som jag skrev på Facebook; Är det någon av mina kära döttrar som vet hur många år vår fingaffel legat i buskaget bakom huset? Finns där fler? Det fattas faktiskt ganska många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar