söndag 12 augusti 2012

Släktkalas

Fådda blommor

Så var helgen slut och därmed min semester för i år. Jaha .. och så var det med det.

Igår var det i alla fall släktkalas för mostrar och kusiner och sådant folk. Vi höll till hemma hos min bror Tommy i Kungsängen som har en stor bra altan med tak där alla får plats. Vi åt lite kräftor och sedan bjöd mamma och jag på thaimat och vin. Vi firade att jag fyllt 50 och hon, mamma, ska strax bli 70 så det passade att ändra lite på sensommarträffen. Som annars brukar vara knyt, alla tar med sin egen mat och dryck. Jättekul att ses var det och det är det nästan alltid. Vi hade med våra båda hundar och Pila gjorde förstås succe i all sin söthet och Becky var som vanligt bara gullig och helt cool.

Tommys granne dök upp för att låna någon tingest och det slutade med att jag fick en hel bunt med blad och brochyrer av henne. Hon är (bland annat) hundinstruktör och ville locka mig till sin valpkurs. Hon lyckades faktiskt, jag har anmält mig. Det blir säkert mer om detta längre fram.

På tal om Tommys grannar, så dök det upp en annan sådan helt plötsligt "Men vad faaaen!! Är det Susanne? Och Inga? Och Vesta? Och ..." Det var Kenny Holm som vi umgicks familjevis med när jag var barn. Senare flyttade de till Kungsängen, mina föräldrar tappade kontakten med dem i stort sett men han lärde i stället känna andra delar av min släkt (underligt för orterna är inte precis små). Jag räknade ut att jag inte sett karln på 35 år eller så, men han var sig lik :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar