fredag 10 augusti 2012

Sista semesterveckan

Sensommar
Jag har lyckats dra på mig en dunderförkylning och har varit ganska däckad hela den här veckan. Så typiskt! Amelie hade fått den av en kompis och delade sedan så vänligt med sig av den till mig och Cissi. Inte för att jag planerat så väldigt mycket aktiviteter den här veckan men det lilla jag tänkt har i stort sett fått vänta. Ja ja, det ordnar sig.

Svärmor fyllde 90 i onsdags. Grattis tanten! Pär fick åka dit själv i onsdags och i eftermiddag ska hon (rättare sagt svägerskan) ordna med trerätters för sina barn med respektive. Pär får nog ta det själv också, jag har väl ingen större lust att avliva tanten med mina virus och för den delen känner jag mig inte speciellt alert och fräsch heller.

Till i morgon måste jag gaska upp mig lite, för då ska vi till Kungsängen och hem till min bror. Jag fyllde 50 i våras och mamma fyller 70 om en månad. Brorsan har en stor fin altan under tak. Släkten brukar ses en gång under sensommaren, då grillar vi och/eller äter kräftor. Det får bli lite annorlunda i år för nu bjuder jag och mor på maten i stället.

Cissi ja, hon kom glädjestrålande ner för trappen i går morse. Bossen på förskolan här i byn hade ringt och erbjudit henne ett vikariat på 75% hela terminen ut. Underbara nyheter ju!!! Hon har dessutom möjlighet att fylla ut de procenten med extratimmar på förskolan eller i vanliga skolan/fritids. Grejt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar