onsdag 1 februari 2012

Utläst

Idag har jag läst ut Hungerelden. Det är andra delen i en serie som ska bli tre stycken. Första boken heter Kråkflickan. Lite annorlunda crime, mer åt hållet "psykologisk thriller" faktiskt. Jag gillar böckerna skarpt, de är både otäcka och fascinerande. Poliskaraktärerna är precis som i de flesta andra böcker av det här slaget, skildrade som vanliga människor med vanliga fel, brister och tillgångar. Poppis numera, de totalt hårdkokta går väl inte hem så bra, speciellt inte hos oss tanter. Se bara på Nesbøs Harry Hole, det blir lite för mycket för mig. Så ja, jag gillar mina lagom snälla, förvirrade snutar med äktenskapsproblem, struliga tonårsungar och trasiga bilar.

Ja, nu har jag bara att vänta på tredje delen som visst ska heta Pythians anvisnigar. Ser fram emot den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar