måndag 5 september 2011

Hoppsan, AJ!

Vilken dag det blev igår! Jag skulle ha jobbat en delad tur (07,15-14,30 + 17,00-22,00) Men precis som jag skulle åka hem från första halvan ringde Amelies kompis Felicia och sa att dottern blivit trampad på foten av Rio. Väl hemma hade jag nyblivne svärsonen Adam på besök, nästan färdig sjuksköterska som han är "tvingade" han mig att köra in dottern till akuten. Bara att ringa till Gunnel på jobbet och be henne ordna till kvällen (när det kniper fixar alla allt, bra jobbarkompisar är guld värt!!!) Fyra och en halv timme satt vi där, på lilla lasarettet. Det var tur för mig och Amelie att Cecilia och Jesper följde med och höll oss sällskap, det hade blivit bra långtråkigt annars. Resultatet att inget var brutet var skönt att få. Men kryckor får hon ha ett tag och foten ser ut som en blåfärgad, sårig limpa. Foppatofflor och hästar går inte ihop ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar