måndag 12 maj 2008

En och en halv vecka i maj

Men så äntligen har mitt ADSL kvicknat till så pass att det gick att ladda upp bilder igen. I alla fall utan att det skulle ta en kvart per pytteliten fil. Det var roligt tycker jag så nu kommer det en hel hög!
Ser någon var maken och lille sonen är? Jo de står mitt ute i havet, och var finns det hav? Jo runt Gotland förstås. Den 1 maj åkte jag och mina gossar över till vår sköna sommarö för att plock ut husvagnen ur sitt sommaride. Vädret var härligt hela tiden, vilken tur man kan ha!
Vitsippor blommade överallt runt vår camping. Det är underbart att komma till ön på vårenoch få se den i en annan skepnad än den som de flesta turister ser. Det är vackert hemma också, men det är speciellt där.


Lille gubben plockar blommor till mamma. Då blir mamma glad.


Husvagnen då, den ska också få lite nytt tyckte vi och det blev nya dynor till stolarna i förtältet.



En ny fin grill fick det bli också, den gamla hade fått rosthål i botten.

Grillkillar

Liten grillkille

Det här hör också husvagnslivet till i allra högsta grad


Väl hemma i Mälardalens gröska igen var det snart dags att släppa våra hästar på sommarbete. Hagen är så vacker med kuperad terräng, dungar och stor är den också. Timone till vänster,Daimler till höger och han är vår grannes unga halvblod.



Man måste bekanta sig med varandra ordentligt

Lilla Vidar, mitt söta barnbarn, är på besök ibland också


11 maj fyllde Timone tolv år. Här får han en kram av sin matte kvällen innan

Marco ligger och slappar medan ompisen Trixie ser på


Grannens snygga halvblod, två år gammal tar en vilopaus han också


Färskt sommargräs kan göra fula fläckar på vita fina hästben också :o)


Sommarhagens gäng

Och så jag, taget i hamnen nedanför vår lilla camping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar