måndag 22 oktober 2012

Loke, kalas och Bäbis

Nu har måndagen gått och vi har verkligen hunnit mycket. Framför allt att lata oss *s* Rolighetskontot är väl fyllt i alla fall. En hel liten hoper av barn och barnbarn har sina födelsedagar nu på hösten och den här veckan kommer Loke att fylla ett år och Evelinn två. Loke tjuvstartade med sitt kalas redan i helgen och som vanligt hade hans mamma, Annethe, bakat fantastiska vackra bakverk. Alla mina tjejer är så himla duktiga att baka, jag kan lova att det är inget de ärvt efter mig. Det var mycket folk och min mamma som har kommit hem från Grekland var med, men familjen Jernberg var tyvärr krassliga. Jättesynd, men jag hoppas de piggnar till snart. 


 Idag stod en bilresa på programmet för mig. Det blev en tur till Hova där min gamla goda vän Lii bor. Och ni som säger att det bara är hästar och hundar för jämnan; ni har troligen precis rätt! För så klart var det ett hunärende jag hade. Vackra bullmastiffen Bäbis, som är tre år gammal, behövde en ny familj. Lii och jag chattade om min Becky för flera veckor sedan, då nämnde hon detta med Bäbis. Jag blev lite sugen men Pär tyckte att det räcker bra med de två vi har. Sedan har inte ett ord sagts i saken sedan dess, förrän för några dagar sedan när Pär faktiskt tog upp det igen. Och på den vägen är det.

Bäbis och Pila efter tio minuters bekantskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar