fredag 15 juni 2012

Jobbfronten, typ

Men hej bloggen.
Nu har halva juni gått också, det är redan den 15:e idag. Tiden, den där tiden, som bara svischar förbi och som är så himla svår att hänga med. Och det under att allt, och ingenting, händer.

Försommaren grönskar som om den vore tokig, det är bra växtväder; det regnar och är svalt (tusan nästan kallt - lördagen den 2 juni kommer vi sent att glömma med 4 ynka plusgrader, styv kuling och ett regn som aldrig ville sluta vräka ner) men också sol och riktigt härliga dagar emellanåt. Den riktiga sommarvärmen låter däremot vänta på sig. Den kommer kanske lagom till min semester?

Jag ska jobba fyra veckor till nu. Halva gänget börjar veckan som kommer. I hemtjänsten är jag en av två som jobbar med det administrativa: vi skriver körscheman dag för dag, vi ser till att våra kunder blir debiterade rätt, ser till att det finns personal och lite sådant. Det är mycket att göra när man är två, nu blir vi ensamma i sommar (att bli sjuk är inte att tänka på alls, för ingen andra vare sig kan programmen eller har behörighet till dem). Men det är roligt också, jag gillar den här biten av mitt arbete, och nu får jag ta mig mer av det, och problemen som uppstår ger tillfredsställelse när de är lösta och allt blir bra.

Jag ska försöka fixa till ett par bilder, så kommer de upp här på bloggen senare idag. Nu ska jag hälla upp lite mer kaffe! See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar