torsdag 7 juli 2011

Svinhugg och Svartvinter

Jag har precis läst två riktigt härliga böcker.Om man känner för något lite mer mysigt, lite feelgood så är de här ett bra val. Två sköna tanter i typ min egen ålder, eller så, råkar ut för situationer som måste lösas. Och de fixar biffen med en del listiga trolldomar och med sitt trevliga sätt. Första boken utspelar sig på Gotland och den andra i en liten håla i trakten av Kiruna. Jag som är en inbiten kriminalromansläsare fick mitt till livs för en och annan får sätta livet till, även om det inte är det som gör storysarna.

Nu har jag ett par andra böcker på lager, men sedan måste jag nog ta fatt i del tre i serien. Den heter Spinnsidan, och då ska tanterna visst vara tillbaka på Gotland igen.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst Svinhugg och tänkte när jag kommit igenom de 5-6 böcker jag har som väntar försöka läsa de andra två. Tyckte om Svinhugg den var riktigt bra! Annars har jag för tillfället snöat in på James Patterssons deckare.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Hervor o "vad hon nu heter" jag lyssnar ju på böckerna o då är det alvengren o en lappländska som läser, det blir bara så underbart. :)

    SvaraRadera