måndag 24 november 2008

Måndag igen

I natt har det blåst ordentligt. Vilka snödrev det var över gärdena när jag körde barnen ner till skolan! Fina BMW möljde sig igenom i alla fall. Nu hörde jag just på Nyheterna att det blir tö om några dagar och jag stönar. Om vi bortser från vinden så kunde det väl få fortsätta vara vinter nu, jag är så trött på lorten.

Vad göra idag då. Som vanligt är det allt möjligt. Jag ska jobba men börjar först vid halv fyra. Innan dess ska jag hinna med utvecklingssamtal med familjens lilla andraklassare. Med honom vet man aldrig vad de säger, han är ju som han är; väldigt bestämd med vad han tycker är värdefullt att syssla med.

In till stan och handla måste jag också, frågan är bara vad. Det är det här med maten. I perioder är vi väldigt duktiga på att skriva matlistor och då blir maten genomtänkt. Men så dalar man och det blir bara blaha, fantasin tryter, inget låter som en bra idé och det blir mycket skräp. Tyvärr. Just nu är det så där, och jag bara känner att vi måste skärpa till oss. Det blir dyrt också.

Jag ska köpa brodd till hästarna också, tyvärr behöver de väl inte ha dem så många dagar med tanke på det kommande blasket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar