onsdag 8 oktober 2008

Vårdplanering

Ja, det har jag varit på idag. Uppe på den deprimerande avdelningen 70D på Ackis. Ja, jag kan inte hjälpa det, men jobbar man där jag jobbar så känns det som rena industrin. Personalen är bra... men miljön!

I alla fall. Svärfar. Barnens farfar. Han bröt sig också. Lårbenshalsen. Pertrokantär femurfraktur. Han också. Ja, svärmor bröt ju armen dessutom. Men farfar har sin demens och även om han tultar på bra med sin rollator så är han inte rehabiliteringsbar som sin hustru. Är man dement tas man inte emot på rehabavdelningar. Jag vet, jag har själv varit med på några remissronder. Vilket är bra iofs, för det fungerar inte.

Hur som helst, nu blir det kortis i Heby för farfar och lilla gubbkraken förstod nog nätt och jämt vad som blev bestämt för honom. Rumet fullt av folk, en manlig sjuksköterska från avdelning. Tre trevliga och välmenande damer från Heby kommun och fyra anhöriga. Nu blir det flytt på fredag och jag tror det blir bra det här så länge. Lugnare och mer hemlikt, och precis som sköterskan från "hemmet" sa; godare mat ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar